Wystąpienia publiczne

Jeżeli uważasz wystąpienia publiczne za sytuacje wy­jątkowo stresujące, to nie jesteś w tym odosobniony. Pogląd ten podzielają nawet osoby, które zajmują się tym zawodowo. Poniżej przedstawiono metodę opano­wywania nerwów polecaną przez wielu zawodowych aktorów. Ćwiczenie to ponadto pobudza w nas energię i osłabia negatywne uczucia, takie jak: gniew, strach, depresja i zmęczenie.

  1. Usiądź na krześle z oparciem. Unieś wysoko klatkę piersiową, lecz nie w sztywny, wojskowy sposób. Lekko pochyl się do przodu.

  2. Złóż dłonie razem na wysokości klatki piersiowej, tak aby łokcie były zwrócone na boki, a palce w górę. Naciskaj dłonią na dłoń tak mocno, aby poczuć dzia­łanie przeciwstawnej siły izometrycznej w nadgarst­kach i spodniej części rąk.

  3. Wydaj z siebie dźwięk „ssss”, jakbyś syczał. Emitując ten dźwięk na wydechu, napręż mięśnie splotu słone­cznego, tak jakbyś wiosłował pod prąd, ciągnąc wios­ła do tyłu. Powinieneś mieć wrażenie, jakby ściskał cię w tym miejscu gorset.

  4. W końcowym etapie wydechu rozluźnij mięśnie, po­tem ponownie wykonaj wdech.

Witaj nazywam się Tomasz Kowalski i jestem autorem tego serwisu. Od zawsze stawiam na edukację. Bloga prowadzę w formie pasji i próby podzielenia się z Wami moją wiedzą. Zapraszam do czytania!