Sto­pień zainteresowania audytorium

To, jak przedstawiasz informacje, ma wpływ na sto­pień zainteresowania audytorium. Podczas dzielenia się informacjami trzymaj się schematu: główna myśl – szczegół – szczegół – rekapitulacja. Kiedy przekazujesz niepomyślne nowiny lub pragniesz przekonać do czegoś audytorium, zastosuj wzorzec: wzmianka – szczegół – szczegół – szczegół – główna myśl – rekapitulacja. W celu przekazania swoich pomysłów kierownictwu wykorzystaj następującą prostą mnemotechnikę: przedmowa, położenie, problem, perspektywy, propo­zycja, postscriptum. Jeśli to, co proponujesz, ma ograniczenia, to przedstaw je w pierwszej połowie zdania, a w drugiej korzyści, które je przeważą. Zawsze najpierw wspominaj o ograniczeniach. ZAKOŃCZENIE. Wielu mówców zaczyna pracę nad wystąpieniem od zakończenia i posuwa się ku począt­kowi. Zakończenie powinno być śmiałe i zwięzłe.

Witaj nazywam się Tomasz Kowalski i jestem autorem tego serwisu. Od zawsze stawiam na edukację. Bloga prowadzę w formie pasji i próby podzielenia się z Wami moją wiedzą. Zapraszam do czytania!