Podejście nauczyciela do ucznia

Czasy dla nowoczesnej edukacji są trudne. Uczeń rywalizuje często z nauczycielem, a ten drugi musi jednak starać się o to, aby zdobyć autorytet i dostosować wymagania do jednostki. Jak jednak można łatwo się domyślić pedagodzy w placówkach edukacyjnych często nie przykładają się do swoich obowiązków, a uczniów traktują z reguły masowo nie dając im więcej ponadto co jest w programie podstawowego nauczania. Każdy uczeń jest jednak w pewien sposób indywidualną jednostką, której należy się szacunek. Podejście nauczyciela do ucznia jest też kluczowe dla rozwoju. Niewiele jednak się o tym mówi. Szkoła współczesna jest porównywana w wielu wypadkach do fabryki, w której każdemu należy się minimum uwagi. Tak się składa, że uczniowie doskonale zdają sobie z tego sprawę i nauczycieli oraz obowiązki traktują podobnie jak obchodzi się z nimi system edukacji. Nie może być w tym nic dziwnego. To naturalne zachowanie, które pozwala bronić się przed nadmiernym wysiłkiem. Jeżeli uczeń nie widzi zaangażowania ze strony prowadzącego przedmiot, dlaczego miałby się mu w pełni poświęcać skoro jest tyle przyjemniejszych rzeczy do zrobienia? Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy czytelnikowi.

Witaj nazywam się Tomasz Kowalski i jestem autorem tego serwisu. Od zawsze stawiam na edukację. Bloga prowadzę w formie pasji i próby podzielenia się z Wami moją wiedzą. Zapraszam do czytania!