Pięciopunktowy program zmniejszenia steresu

  1. Fakty. Ponownie sprawdź wszystkie fakty. Upewnij się, że znasz wszystkie informacje, zanim zdecydujesz się udzielić nagany.

  1. Zachowuj się naturalnie. Nie ma potrzeby, byś odgrywał jakąś rolę. Bądź poważ­ny, lecz zachowuj się naturalnie.

  1. Bądź bezpośredni. Kiedy po dokładnym rozważeniu dojdziesz do wnio­sku, że nagana jest konieczna, udziel jej, przechodząc od razu do sedna sprawy, zamiast wygłaszać przydługi wykład. Jednak przede wszystkim nigdy nie okazuj – za pomocą słów, gestów lub nastrojów – że żywisz do pracownika urazę.

  1. Zachowaj spokój. Staraj się kontrolować. Nawet jeśli wydawałoby się to usprawiedliwione, nigdy nie trać panowania nad sobą. Zwiększy to tylko stres.

  1. Bądź zwięzły. Właściwe sformułowanie nagany często przysparza sporo kłopotu. Powinna ona być krótka i konkretna. Pracownik zapewne będzie świadom rozmiarów swo­jego wykroczenia, więc nie ma sensu przedłużać nie­przyjemnej sytuacji. Staraj się dostosować swoje słowa do jego charakteru. Inaczej mówiąc, to, co dla jednego będzie druzgocącą reprymendą, po innym spłynie jak woda po kaczce. Po rozmowie dyscyplinującej nie należy więcej wracać do tego tematu. 

Witaj nazywam się Tomasz Kowalski i jestem autorem tego serwisu. Od zawsze stawiam na edukację. Bloga prowadzę w formie pasji i próby podzielenia się z Wami moją wiedzą. Zapraszam do czytania!